F08

Seger i Katrineholm Innebandy Cup 2023!
2023-04-23 22:30
ÄAIK F08:or går obesegrade genom klassiska Katrineholmscupen och bärgar guldet!

Älvsjö AIK:s 15-åriga tjejer (F08) gick i helgen helt obesegrade genom den klassiska cupen i Katrineholm, där många ÄAIK-lag tidigare deltagit genom åren. Efter tre raka segrar i gruppspelet, fortsatte segertåget med en 8-0 seger över Sundbyberg IK i semifinalen, och i finalen väntade Surte IBK från norr om Göteborg.

"ÄAIK stod för en makalös vändning, eftersom Surte IBK snabbt tagit ledningen med 0-2 efter mindre än 5 minuter", berättar tränare Patrik Strömbeck "Det var viktigt att vi fick in ett reduceringsmål en minut innan pausvilan. I sista perioden blev det åka av! Fyra relativt snabba mål efter magnifika uppspel där bollen gick som på ett snöre! Man blir tårögd av innebandyglädje" fortsätter en märkbart röd Patrik Strömbeck.

"En fantastisk laginsats, där fokus på uppgiften hjälpte till att vända det som ett tag såg hopplöst ut" fyller tränare Johan Ribrant i.

"Och själv kostade cupsegern mig mitt helskägg", avslutar tränare Anders Tellerhag som hade satt sin ansiktsfrisyr som insats vid cupseger. "Men det var det värt sju dagar i veckan!"