Börja spela
F08

Pallplats i Tullingecupen!
2023-08-29 17:50
Älvsjö AIK F07-08 vinner silvret efter enastående insats mot duktiga Hagunda IF. Matchen slutade 1-0 till uppsalalaget.

Säsongens första cup avgjordes traditionsenligt i Tullinge, där F08 medverkade med tre lag i två olika klasser. Viss ringrostighet efter somaruppehållet befarades, men det antagandet kom snabbt på skam. Tjejerna slet järnet och krigade sig igenom sina matcher. Som vanligt både segrar och förluster.

Bäst gick det för Älvsjö Flickor Röd A (f 07-08) där laget efter en dramatiskt semifinal som avgjordes på straffar tog sig till final mot skönspelande Hagunda IF från Uppsala. Efter många matcher hade laget precis två fulla femmor spelbara, och trots enastående innebandy lyckades tjejerna inte få in kvitteringsmålet. Hagunda IF blev för svåra, men en silverplats i den tuffa konkurrensen är en helt enastående prestation.

F08 tackar såväl "storasystrarna" i DJ som "kusinerna" i Örby IS för stöd och samarbete i de olika lagen.

Våra sponsorer
Stöd oss