F08

Två tajta matcher - seger med minsta möjliga marginal!
2023-01-29 15:56
Två målgörare från bortamatchen mot Ekerö! Selma & Tova!

I helgen spelade F08 två seriematcher:

Lördagen den 28:e januari tog vi emot Täby FC i Röd Medel. I bagaget från i höstas hade vi med oss en uddamålsseger, och vi förväntade oss en tajt match. Och så blev det verkligen. Täby FC är ett mycket välspelande lag, som kämpar 3 x 15. Till slut lyckades ÄAIK bärga segern, slutresultat 3-2.  Fina mål av Maja S (frislag), Edith (i boxplay) samt Alice (egen retur).

Söndagen den 29:e januari bar det iväg till Ekerö för ett tufft bortamöte i Röd MedelLätt mot alltid hårt kämpande Ekerö.  Två snabba mål av Tova och Selma i mitten av P2 höll i sig tills det var 5 min kvar av matchen då Ekerö reducerade till 1-2. I jakt på kvittering tog Ekerö ut sin målvakt sista minutrarna och spelade med sex utespelare. Dock kunde ÄAIK hålla emot trycket, och med hem från Ekerö fick tre fina poäng åka med. Slutresultat 1-2, seger för Älvsjö!

I och med helgens båda segrar, har ÄAIK parkerat sig högt i båda tabellerna! Men än är det långt kvar av säsongen och mycket kan fortfarande hända! Kämpa Älvsjö!