Börja spela
Älvsjö AIK Innebandy
Gemenskap - glädje - samverkan
P10 Vit

2:a plats i Örebro cupen!
2024-04-15 15:30
Älvsjö´s AIK P10/11 Innebandykillar kom 2:a i Örebro´s innebandy cup 12-14 April.
Vilken bedrift våra Älvsjö killar gjorde i Örebro under helgen.
Vi var oroliga att anmäla ett lag till Svår grupp men med facit i hand så var vi på gränsen till att behöva utmana oss ännu mer då vi kom hem med en hedrande 2:a plats.
Våra killar stod upp och krigade rakt igenom denna tuffa cup där vi gick obesegrade från seriespelet med två oavgjorda matcher och en vinst vilket gav oss en andra plats i vår serie.
Det innebar att vi fick möta ettan från en annan serie vilket var Bjursås IK som hade klarat av att vinna sin grupp före Sirius. Där vann Älvsjö killarna med 3-4 och vi spelade riktigt bra.
Sen blev det dags för semifinal mot Tullinge vilka vi inte vunnit mot under hela säsongen men spelade 3-3 efter full tid så att det fick avgöras på straffar där vi satte 2 av 3, vilket gjorde att vi fick möta Fagerhult Svart vilka var extremt duktiga och var värda att vinna men vilken insats av dessa killar.

P10/11 Lätt grupp hade vi också ett lag.
 Killarna i detta lag gjorde en minst lika bra insats, men hade inte riktigt resultaten med sig. I serien så blev det två förluster och en vinst. Där lyfte sig killarna starkt och vann matchen mot Örebro som tidigare hade vunnit båda sina matcher. Men i en tight match så vann vi med 0-1 och visade att vi verkligen kunde spela och få med oss resultat också.
Det blev ett B-slutspel där och i första matchen mötte vi Nacka där vi var tyvärr lite trötta. Matchen startade kl. 07.30 på morgonen så Nacka tog ledningen med 2-0 ganska snabbt.
Våra killar kom dock tillbaka och var villiga att göra match igen och gick upp till 2-2.
Därefter lyckades Nacka igen få till två mål så vi hamnade lite efter men fortsatta att jobba på bra och hade mycket boll. Till slut kom 4-3 och vi hade flera chanser till 4-4 också men bollen ville inte in. Så tyvärr blev det förlust med 4-3. Nacka visade sig senare att vinna detta slutspel så de fick antagligen den hårdaste matchen först. Våra killar krigade och spelade bra men hade inte det flyt man behöver för att vinna matcher som denna.

Vi ledare är otroligt glada efter att båda våra lag verkligen stod upp och kämpade och spelade bra innebandy, men där ett av två lag hade lite mer flyt mot det andra. Små skillnader i totalen.

Tack ALLA killar för en otrolig kul helg och BRA jobbat!

//Ledarna

Sekretariat 23/24 2023-09-24 18:49