F10

TVÅ HÄNDER PÅ KLUBBAN OCH FÖRST IN ...vi jobbar på...
2024-01-20 14:17

Vi har tränat bra i flera veckor med fokus på  att vara spelbar, beredd och passar på bladet och att vid forwardpress kunna byta sida i backlinjen med spelbar center. Det har gjort oss lite stillastående och statiska i vårt spel. Mycket att tänka på.

Vi har senaste träningarna jobbat med aggressivitet, spelbarhet och noggrannhet i det vi gör. Vi vill vara först in i dueller ha två händer på klubban i alla situationer på plan. Vi vill spela tydligare så att alla vet vad som händer så all energi och tanke kan läggas på att agera (löpa, vara först, vara stark).

För att bli mer dynamiska och rörliga så har vi börjat byta runt i positioner på matcherna. Så att man vågar löpa på alla delar av plan.

Det är vår första match med detta fokus och det är kul att se att vi har fått med oss att snabbt kunna byta sida vi press som öppnar upp bra ytor för oss och vi tittar upp och är medvetna vart vi spelar bollen. Vi får med oss laget bra med upp i anfall och vår man-man-press fungerar bra och skapar problem för motståndare.

Det är kul att träna ett så seriöst lag där alla spelare kan ha en långsiktig målsättning och utveckling som prio i huvudet och inte låta kortsiktiga resultat på matcher påverka det fokuset och den  utvecklingen.  GRYYYYMMA!!!

Skönt för publiken med vinst som inte riktigt har samma processfokus och långsiktighet som spelarena i sin närmaste tanke... =) även om de alltid peppar och är positiva!!!

Men alltid bra stöd och pepp från publiken och nu med två riktigt snygga flaggor på läktaren...

Nu väntar 3 träningar och vi vet vad vi behöver öva på....

F10 ALL ALLTID

KOLLA LITE KLIPP FRÅN INGARÖ