Börja spela
Älvsjö AIK Innebandy
Gemenskap - glädje - samverkan
Dam Div 1

50 kr entre för en DIV 1 match...?! visade sig vara billigt!
2024-02-04 10:44

Vi valde att värma upp inför mellon genom att åka ut till alltid lika gästvänliga Skogsängshallen i Salem. Vi blir lite förvånade när vi möts av en stor skylt att det kostar 50 kr att se vår match. Men väl på plats börjar vi förstå.

Supertrevliga matchvärdar tar emot oss och ger oss ett nystädat  omklädningsrum med en termos nybryggt kaffe som väntar på oss. Hallen är ju superfin med gott om plats för avbytare och rymliga och för dagen välfyllda läktare.

Salem har sargvakter och en yngre klack som håller igång från värmning till slutsignal. Matchen inleds med en stämningsfull lineup. Så 50 kr som kändes dyrt när vi kom börjar kännas helt relevant.

Matchen då... vi har under senaste veckorna börjat få riktigt härlig teamkänsla i laget och bli trygga i vårt grundspel där vi ligger tryggt i försvar och där vi har tydlighet i både snabba vändningar och uppställda  uppspel. Så när vi nu ska spela denna "6-poängsmatch" mot Salem känns det extremt lugnt, glatt , tryggt och fokuserat.

Under hela matchen har vi bra kvalitet och bolltempo och ett  varierat anfallsspel och skapar lägen både genom instick, bågningar, snabba vändningar, backskott och direktskott i slottet. Vi har några extremt snabb omställningar där bollen går som på ett snöre men även många fina lösningar för våra uppspel med forward som löper bra i ytorna vi pratat om.

Vi fångar upp Salems anfall på ett bra sätt och de enda  farligheter vi släpper är när de slår långbollar in i vårt slott med det rättar vi till och sen känns det som vi har bra kontroll.

Trots mängder av chanser lämnar vi första perioden ställning 0-0. (man måste ju träffa både bollen och mål)

Senaste matcherna  plus att vi är trygga med hur vi vill spela gör att vi tryggt säger i paus att vi bara ska fortsätta och jobba på och lita på lag och vår spelide.

I andra perioden lyckas vi tillslut träffa boll och mål och vi tar ledningen. Matchen löper på vi rullar runt på det mannskap vi har. Det blir lite rörigt i början på tredje och vi gör några förändringar och lyckas i den vevan göra 2-0 och matchen känns klar.

De tar ut målvakten i slutet men vi håller i bollen och spelar av matchen.

Det är otroligt hur lugnt, konstruktivt och glatt det var från värmning genom hela matchen trots att resultatet var jämt och matchen viktig.

Måste säga att 50 kr är minst en hundring för billigt för denna inramning och en bra spelad match.

Tack som attan Salem för bemötande ,service och inramning... imponerande!

Tack för bra motstånd och en välspelad match!

ARRIVEDERCI!

länk till vi firar segern

SUGEN ATT PROVSPELA?2024-04-24 23:41
NY MATCH NYA CHANSER2023-09-29 17:39