Dam Div 1

Med en hand på tömmarna och den andra i luften säkrades tre viktiga poäng
2023-12-16 23:06

Vi sadlade på och gav oss av till södra delarna av staden för att möta Högdalen där vi som vanligt möttes av en välfylld hall. Gillar man italiensk fotboll där lag i 1-0 ledning säkert spelar av matchen för att säkra vinst ska man leta efter annat lag att följa.

Vi ritar som alla lag på tavlor och pratar om att spela enkelt och rejält på farliga ytor på plan. Spela hem och byta av laget med bollen under kontroll. Ligga på rätt sida och ha tålamod osv... Men när domaren blåser igång matchen blir vi som kalvar på grönbete. energifyllda, entusiastiska, vilda, glada, experimentella och framåtlutade. Det blir innebandyglädje!🤩

Nu börjar vi vänja oss vid att vi bjuder på en rodeoshow från samling till eftersnack. Där ritar man inte raka sträck och försöker tvinga hästen att skritta.

Det spelar ingen roll om du är publik, ledare eller spelare. Det gäller att tror på det och vara följsam för att klara av det.  Upp på hästen med en hand på tömmarna och den andra i luften och njut!🤠

Matchen drar igång det böljar lite fram och tillbaka men som det är på rodeo ...5.07 1-0  och 5.46 2-0. Vi får ett powerplay och reducerar till 2-1 vi gör sen viktiga 2-2 med tre minuter kvar av första och vi är tillbaka i sadeln.🤠

Vi vinner andra med 0-1 och går in i periodvila inför tredje med en skön 2-3 ledning och en skön känsla. Vi pratar om att ligga på rätt sida, spela enkelt och rejält genom farliga ytor.

Nu kör vi!😂

00.42  gör dom 3-3

Men som vi vi vet är det upp i sadeln, en hand på tömmarna och den andra handen i luften,  var följsam och tro på det och sitt med och njut.

Vi vinner matchen och säkrar tre viktiga poäng som gör att vi kan ta ledigt med en skön känsla i laget och får lite tid att läka lite skador, friskna till och renovera hjärtstartaren så att vi alla får vara med och uppleva en spännande vår.

Yehaaa!

SUGEN ATT PROVSPELA?2024-04-24 23:41